Jak sprawić, żeby firma komunikowała się w profesjonalny sposób zarówno z klientami, jak i dystrybutorami i pośrednikami?

OBSZARY PROBLEMOWE

  1. Sieć dystrybutorów z całego świata, do których konieczne było wypracowanie usługi składania zamówień
  2. Niszowość produktów oferowanych przez firmę
  3. Potrzeba zbudowania międzynarodowej marki
  4. Produkty dopasowane do potrzeb poszczególnych użytkowników co wpływało na konieczność wypracowania uniwersalnych komunikatów
  5. Brak spójności materiałów komunikacyjnych

METBOX to firma rodzinna prowadzona przez dwóch braci. Zajmuje się produkcją i sprzedażą przyczep oraz boxów do przewożenia psów. W swych działaniach łączy doświadczenie, technologię oraz ogromną pasję, na którą wpływa fakt, iż jeden z właścicieli – Bogdan Kurpas, jest zawodnikiem w dziedzinie szkolenia i sportu z psami obronnym oraz Mistrzem Polski Owczarków Belgijskich w roku 2017.

Cel

Naszym celem było wypracowanie zasad komunikacji dotychczasowej oraz nowej oferty. Konieczne było również zaprojektowanie najważniejszych elementów komunikacji i wdrożenie zasad kontaktu na linii firma – dystrybutorzy.

Proces

Pracę rozpoczęliśmy od analizy dotychczasowych działań podejmowanych przez firmę, sprawdziliśmy działania konkurencji oraz znaleźliśmy dobre praktyki stanowiące inspirację do zmian w Metboxie. Następnie określiliśmy nowy charakter marki i wypracowaliśmy wytyczne do dalszego projektowania. Kolejnym krokiem było przygotowanie projektu logo oraz pozostałych elementów komunikacyjnych oraz wypracowanie zasad i narzędzi współpracy z dystrybutorami. Całość podsumowaliśmy w strategii komunikacji.

W trakcie pracy analizowaliśmy nie tylko aspekty wizualne, ale również fizjonomię psów, dla których przeznaczone są produkty firmy Metbox

Dzięki zaangażowaniu firmy w proces projektowy, mogliśmy odbyć wiele inspirujących spotkań i warsztatów

Efekt

  1. Nowa identyfikacja wizualna
  2. Zaprojektowany charakter marki i jego przełożenie na język wizualny
  3. Zaprojektowane elementy komunikacyjne
  4. Zasady nadawania nazw obecnym i nowym typom przyczep
  5. Zasady i narzędzia współpracy z dystrybutorami
  6. Wskazane narzędzia promocji – formy oraz środków przekazu informacji
  7. Wytyczne odnośnie tworzenia komunikatów

Realizacja

2020

Zespół

Łukasz Szczęsny
Natalia Kacprzyk
Jakub August
dr Natalia Pietruszewska-Golba